News Window
News Window

חדשות הקמפוס

המומחיות שלנו מגמת מנהיגות

המציאות הארגונית היום הנה מורכבת מאוד. היא מלווה בשינויים תכופים ואי וודאות כמו גם החברה המודרנית והחברה הישראלית בפרט. כדי להצליח, יש צורך להיות חלק מצוות המוביל תהליכים ושינויים, לפתח תקשורת בין אישית ברמה גבוהה ולנהל משא ומתן.

 

עתה, יותר מתמיד, יש צורך במנהיגות ערכית שתתאים לשינויים הללו: פוליטיים, חברתיים, אקדמיים, כלכליים ועוד. מנהיגים מעולים הם אלה היודעים למצות את הפוטנציאל שלהם, ומסוגלים להגיב באופן אפקטיבי לסיטואציות הארגוניות ולסביבתם. מחקרים מראים כי, מנהיגים לא נולדים מנהיגים. זו תכונה הנרכשת עם הניסיון, השנים ובעיקר ההכשרה.

מורי המגמה

על המגמה

אסף דה פריס

 

עדי מולד

נירה חיות

שני מיזלס

לירון אררה

רכזת המגמה

עודד פובזנר

מגמת מנהיגות ערכית פותחת צוהר לתלמידים להכיר את פוטנציאל ההנהגה שלהם, תוך שימת דגש על חינוך אזרחי בכדי שיוכלו לתפקד ולהוביל בעולם העכשווי. המגמה עוזרת להקמת בסיס חזק של ידע ומיומנות הנחוצים למעורבות גלובלית, לתרומה ולהצלחה.

 

מדינת ישראל עומדת בפני משימות איכותיות רבות בתחומי החברה, התרבות, הביטחון, המדע והטכנולוגיה. היא אחראית לעצמה ולעתידה. הפוטנציאל, הטמון בצעירים המצטיינים הוא אחד הנכסים החשובים העומדים לרשותה ועל כן, עלינו לשאוף, שנקבל מכל אחד לפי יכולתו, במיוחד בתחום המנהיגות, החולש על תחומי דעת רבים.

 

המטרה: להצמיח בוגרים בעלי פוטנציאל אישיותי ואיכותי, התורם ומשפיע על החברה. בעלי יכולת מנהיגותית עם בסיס ערכי חזק, השואף לתפוס עמדות מפתח במדינה.

אוכלוסיית היעד

עידו סטמלר

עינת זינגר

תלמידים מצטיינים בלימודים השואפים לצאת למסע מרתק, ללמוד ולפתח את הפוטנציאל המנהיגותי שלהם.

תלמידים אשר מסוגלים ללמוד במסגרת ייחודית – הייטק –היי – למידה מבוססת פרויקטים (PBL). כלומר, התלמידים כפופים לשיטה חינוכית שיסודה הוא – חקר.

תלמידים אשר מעוניינים ושואפים לפתוח צוהר אל סביבתם ולתרום לחברה בה הם חיים.

 

תנאי קבלה:

על המועמדים לעבור ראיון אישי בפני הצוות המוביל של המגמה בראשותה של מנהלת ביה"ס.

מועמדים שיעברו את שלב הראיונות האישיים, יוזמנו ליום מרוכז של דינמיקה קבוצתית.

תעודה של כיתה ט', מחצית א'- כל מקצועות הלימודים בציונים של 85 ומעלה + ציון בהתנהגות טוב מאוד.

תרומה לקהילה והתנדבות – מומלץ.

סמינר מגמת מנהיגות ערכית תשע"ו

העתיד כבר כאן

צוות ייחודי, הנבחר בקפידה. כיתות לימוד קטנות. ש' חינוך מעבר לאלו המוקצות + ש' מיוחדות  המוקצות לשיחות אישיות וצוותיות ובכך הופך מחנך הכיתה להיות עבור התלמידים כתובת חינוכית משמעותית.

התלמידים ילמדו בסביבת מרובת פרויקטים ופעילויות.

על התלמידים להיות משמעותיים לקהילה ועליהם לתרום ולהיות חלק מהמערך ההתנדבותי בה.

יום בשבוע ייסגרו 4 ש' במערכת למען: מפגשים עם מנהיגים מתחומים שונים כגון: פוליטיקאים, אנשי עסקים, מפקדים בצבא וכדו',... שיעורי העשרה, הרצאות, סדנאות outdoor, משחקי תפקידים וסימולציות, ועם הזמן תתבצע התארגנות לצוותים ובחירת נושא לפרויקט. התלמידים יחקרו את הנושא, יסכמו ויציגו בדרך שהחליטו עליה בפני הקהילה: תלמידים עמיתים, מורים, הורים ואחרים.

ההישגים בלימודים הינם חשובים וההצלחה מבוססת על עשיית התלמידים ל"לומדים עצמאיים", המתמודדים מראשית דרכם בתיכון עם הצורך לחקור, לחשוב, להבין ולסכם ידע ולהציגו.

כמו גם יוטלו על התלמידים מטלות כתיבה מגוונות והם יתנסו בכתיבה חופשית ויצירתית מרובה הן בעברית והן באנגלית. תוך דגש על הרחבת אופקים וצבירת ידע כללי מורחב.

חדרי הכיתות יהיו מצוידים מבחינה טכנולוגית (ברקו, מחשב, מדפסת וכדו'..) שכן תכליתם לסייע בחקר ובתצוגות.

במגמה ירחיבו התלמידים 2 מקצועות מוגברים ל-5 יח"ל. מקצוע אחד 5 יח"ל אזרחות ומקצוע שני לבחירה (אומני/ראלי).

תעודת בגרות חברתית בנוסף.

 

הכרת העקרונות עליהם מבוססת מדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית, להבין את עקרונות היסוד של המשטר הדמוקרטי.

לימודי האזרחות יכינו את התלמידים, כדי שיוכלו להבין ולקחת חלק בדיון הציבורי והפוליטי בסוגיות שיהיו על סדר היום, ולהשתתף בבוא העת כאזרחים פעילים ותורמים לחברה ולמדינה.

הגברת מקצוע האזרחות תורמת לחינוך אזרחי ולהנהגה ערכית של בני הנוער.

תוכני ההוראה במקצוע המורחב מטפחים חשיבה ביקורתית, אחריות ציבורית ורגישות חברתית.

המקצוע מוכר כמקצוע מורחב המזכה בבונוס באוניברסיטה.